VMA Cyclingtour

First things first: Inderdaad, de afgelopen maanden was het hier heel erg stil.
Ik had wel enkele ideeën om te bloggen, maar het is er dus niet van gekomen.
Voornamelijk stond de afgelopen tijd in het teken van aftellen naar één van de belangrijkste gebeurtenissen in mijn leven: trouwen.
Mijn echtgenote is een fervend blogster, dus alles over mijn schitterende trouw vind je op www.flavieswereld.be

Maar u komt hier op deze pagina om te lezen over fietsen, here we go (lees: ride).

03-25-map

In tegenstelling tot vele van mijn streekgenoten trok ik niet naar Oostakker maar naar Melden voor mijn eerste fietstocht.
Aan de voet van de Koppenberg vertrok ik er voor een rit van 75km + 5km (indien je de niet-verplichtte Koppenberg toch trotseerde).
Een niet zo grote afstand was ideaal voor me. Langzaam opbouwen is de boodschap, maar een grote afstandsmaler ben ik sowieso wel niet (150km is zowat mijn maximale streven).
Deze rit bleek (ik kwam het pas aan het einde van mijn toch te weten) een eerste organisatie van PCR (werkgroep voor Kids O-Vl) en de Koppenbergvrienden (meer info: vmacyclingtour.ga).
(Koers)petje af, want een perfecte organisatie. De rit goed uitgepijld, de bevoorrading in orde, maar vooral het uitgestippelde parcours verdient een zeer dikke duim. De Vlaamse Ardennen ken ik door de RVV cyclo vooral, maar deze rit brengt je op veel bekende locaties, maar dan via rustige wegen en eerder onbekende beklimmingen (zie 3D profiel onderaan). Zoals de site meld een zeer goede training voor degene die zich voorbereiden op de RVV cyclo, behalve dan misschien de afstand, 80km is een mooie afstand, maar de meer geoefende wielertoerist verlangt misschien naar minstens 100km als training. Je auto iets verder parkeren lost dit probleem eenvoudig op.

Voor mij was het dus mijn eerste rit dit seizoen. De eerste georganiseerde fietstocht waar ik aan deelnam om precies te zijn. Ik reed in februari al eens 60km (door de barre koude) en in maart heb ik er dan eens 80km gedaan op vlakke wegen. Wel fietste ik een ganse winter lang elke dag naar ’t werk, maar dit is slechts een tocht van (net geen) 15km.
Toch heb ik het gevoel dat ondanks het vele klimmen het niet helemaal stilliggen in de winter me toch deugd doet. Naar het einde toe voelde ik toch dat de spieren op ’t einde van het krachten kwamen, maar moest het echt moeten had ik er nog wel 1 of 2 hellingen bijgedaan en nog wat extra vlakke kilometers. Maar het moest niet, en dan forceren we niks.
Een kort filmpje van deze rit ziet u hier (previous post: VMA Cyclingtour video)

Volgende afspraak is 8 april, dan fiets ik de klassieker van het goede doel (meer info: klik hier)
Omdat ik ook nog zwemtraining geef op zaterdagochtend, kan ik pas elke 2 weken een tocht doen).

Meer info over mijn rit op strava: www.strava.com/activities/913813929
 03-25-3D

 

Geef een reactie

Create a website or blog at WordPress.com

Omhoog ↑

