Sport·Video

Heirnistocht

Een regenachtige en koude start, het deed me zelfs even twijfelen als ik niet beter terug huiswaarts keerde, of eventueel een kortere afstand fietsen. Gelukkig hield het toch op met regenen en konden we opdrogen, opwarmen en genieten van een mooi uitgestippelde fietstocht.

04-22-mapAangezien de rit in Gentbrugge startte was het haalbaar om van thuis uit te vertrekken. Op die manier zou ik in totaal 140km moeten afleggen, toch weer 25km meer dan mijn vorige fietstocht. Een goede voorbereiding voor de 145km volgende week van de Etixx Classic.
Er was regen voorspeld, dus ik had me voorzien op een goed regenvestje en schoenovertrekken, maar helaas droeg ik geen waterdichte handschoenen omdat ik het niet zo koud had verwacht. Het was in ’t begin echt op de tanden bijten om vol te houden. De koude is echt mijn grootste zwakte. Ik ben van nature een heel mager type, en heb dus weinig natuurlijke isolatie. Ik overweeg nochtans al een hele poos om eens goeie waterproof seal skinz handschoenen te kopen (ik heb daarvan al een supergoed winterpaar), en nu zal het er eerstdaags toch eens van moeten komen.
Gelukkig trok de regenzone snel voorbij, en konden we na het opdrogen ten volle genieten van deze rit. Niet de meeste en ook niet de lastigste hellingen, maar dat is ook niet elke week nodig, alweer genoten van een zeer mooi uitgestippelde rit met andere woorden.

Website organisatie: http://users.telenet.be/veronika/Heirnistochten.html
Mijn rit op Strava: https://www.strava.com/activities/952779247


04-22-3Dmap

Een gedachte over “Heirnistocht

Geef een reactie

